Alex Antonescu, Marian Codrea, Dan Chiș, Dragoș Dogioiu, Alexandra Drăgulinescu, Ioana Dumitrescu, Dora Huiban, Marta Mattioli, Ema Motea, Marina Oprea, Emanuel Ștefan, Toma Ștefănescu, Selina Yilmaz
În acest context, întrebarea care ne preocupă este legată de noile tactici pe care un artist le poate angaja astăzi în scopul de a virusa social media, de a propaga pe canalele globale propriile mesaje critice, destabilizatoare. Cum putem iniția un set de repere indispensabile orientării în acest ocean haotic al ersatz-ului, al noninformativului? Cât de ireversibilă este mutația fotografiei și a filmului de la re-prezentare la simulare? Cum se modifică discursul despre real într-o lume în care realitatea este mai curând produsă, sintetizată? Cum afirmăm adevăruri, fie și subiective, într-o epocă a postadevărului? Cum ne virtualizăm corpul, cum ne modelăm subiectivitatea, cum ne disociem de algoritmi, emoticoane și sentimente prefabricate? Cum devenim invizibili, imuni la strategiile de urmărire și normalizare ale noilor “societăți de control” (Deleuze)?
Imaginile produse de noi, prea colorate, prea rele și urâte pentru a fi prezentate într-un multiplex, își propun să se distingă mai curând prin velocitate și accesibilitate, asemeni “imaginii sărace” a lui Hito Steyerl. Savurându-și condiția de “reziduuri aduse de valuri la țărmul economiilor digitale” ele se vor mulțumi să sfideze “patrimoniul, cultura națională sau dreptul de autor”.
Parteneri: Rezidența BRD Scena9, Kinema Ikon, Muzeul din Arad, Lateral Space (Cluj), Universitatea Națională de Arte „George Enescu” Iași, Art + Design (Iași), Revista Arta